En mann som taster på en telefon stående ved en varebil
Share on facebook
Share on linkedin

LEVERINGSTJENESTER

Ved hjelp av vår standard plattform for behandling av sporingsdata er det mange løsninger man kan benytte seg av for å få levert varer og tjenester. Lexit har lang erfaring med utvikling av forskjellige løsninger for pakkesporing, ordreleveranse og innhenting av sporingsdata på vei til destinasjonen.

Pick-up Point

Bruk av ubemannede utleveringspunkter har blitt mer og mer aktuelt med tiden. Det reduserer kø i kassen, utvider tjenestetilbudet, krever mindre bemanning og forbedrer handleopplevelsen.

Lexit leverer komplette løsninger som kan kobles direkte til ditt eksisterende forretningssystem eller løsninger som kan fungere frittstående, uten behov for endring i eksisterende løsninger. Vi hjelper deg gjennom hele prosessen og sørger for rådgivningen, produktene og løsningene du trenger for å forbedre handleopplevelsen for dine kunder.

Leveranse-app

Har du egne sjåfører som leverer ordrene direkte fra lager til kunde? Med LexTalk App for Android og iOS, kan du laste ordrene dine på bil og levere dem til kunde med mulighet for signatur, tidsstempel fra leveringstidspunktet og eventuelt avvikshåndtering i form av bilde eller rapportering inn til administrasjonen.

En telefon foran bilde av en mann som skanner en pakke i en varebil
To telefoner foran et bilde av frossen fisk og skalldyr

Temperaturovervåking av leveranse

Skal man levere kvalitet er det viktig å ha dokumentasjonen i orden. Vi hjelper deg med å dokumentere temperaturkjeden fra varen forlater lageret til den er levert ute hos kunden.
Dette gjør vi med ulike typer løsninger for temperaturovervåking. Alt fra sensorer som måler temperatur og luftfuktighet og rapporterer inn, til passive brikker som logger og sparer data til du leser de ut fra enheten.

Avvikshåndtering

Vi digitaliserer avviksregistreringen din så du kan bruke mindre tid på rapportering og mer tid på å unngå avvik i fremtiden. Med vår skybaserte løsning for avvikshåndtering, kan du enkelt holde styr på feil og mangler. Avvik registreres via LexTalk app for Android og iOS. Her kan du bruke den håndholdte enheten til å legge inn kommentarer, ta bilde og rapportere GPS-koordinater.

Service og support

Lexit har en veldrevet og effektiv service- og supportavdeling som yter telefonsupport, gjør service på produkter inne på eget serviceverksted eller bistår kunder på deres lokasjon. Dersom din bedrift har virksomhetskritisk utstyr i drift har vi også mulighet for å utføre preventivt vedlikehold. Vår service- og supportavdeling består av en serviceinnstilt koordinator og flere dyktige sertifiserte serviceteknikere.

Eie, leie & as-a-service

Vi vil hjelpe våre kunder med å oppnå en mer effektiv drift. Våre løsninger kan kreve investeringer i industriell hardware, merkeutstyr eller annet. Hvis ønskelig, kan vi bidra med finansieringsløsninger både i form av kun leie/leasing, leie kombinert med en SLA/serviceavtale, og også integrerte as-a-service avtaler som kan inkludere software-komponentene i løsningene. Ta kontakt, så hjelper vi deg med vurderingen av den beste løsningen for dine behov.

NOEN AV VÅRE Kundereferanser

CEO – LEXIT GROUP KONSERN

Sjur Skjæveland

Skjæveland har vært CEO for Lexit-konsernet siden august 2019. Før han tok over ledelsen av Lexit, var Skjæveland leder for strategi og forretningsutvikling i Orkla Confectionery & Snacks, et av forretningsområdene i Orkla-konsernet. Han har bred internasjonal erfaring fra ulike leder-, rådgiver- og styreroller innen merkevarer, næringsmidler, media, teknologi og management consulting fra blant annet Schibsted og Bain & Co. Skjæveland har en mastergrad i internasjonal business fra Columbia University i New York, samt en bachelor fra Universitet i Oslo i tillegg til å ha gjennomført executive utdanning med IMD.

Mr. Skjæveland has been CEO of Lexit Group since august 2019. Before Lexit, he was Head of Strategy and Business Development at Orkla Confectionery & Snacks, a division of the Orkla Group, the leading FMCG-company in the Nordics. Prior experience includes leadership roles at Schibsted and Bain & Co. He has extensive international experience from different leadership, advisory and board positions in FMCG, media, technology and management consulting. He holds a Master Degree in International Finance and Business from Columbia University in NYC and a Bachelor Degree from the University of Oslo.