
SAS: Digitale løsninger effektiviserer bakketjenester og transaksjoner om bord

Med flest antall reisende til og fra Skandinavia er SAS en tungvekter innenfor flybransjen. Som en del av Star Alliance flyr de sine kunder til 1300 destinasjoner verden over.

LØSNING LEVERT
Lexit Groups har levert digitaliserte løsninger for ulike bakketjenester som for eksempel innsjekk, ved gate og i lounge i tillegg til transaksjoner om bord og leveringsløsning for taxfree-bestillinger.
Forenkling og effektivisering av operasjoner med Lexits løsninger
I luftfartsindustrien er det viktig å være effektiv, nøyaktig og gi god kundeservice. Flyplasser og flyselskaper, som SAS, har mange utfordringer, fra bakketjenester til transaksjoner om bord og levering av taxfree-bestillinger. Lexit tilbyr teknologiske løsninger som hjelper med å løse disse utfordringene, forbedrer driften og gir en bedre opplevelse for passasjerene til SAS.
Effektiv sanntidsregistrering av bakketjenester
Lexits løsning lar bakketjenestepersonell registrere alt de trenger direkte ved flyet med håndholdte terminaler. Dette gir nøyaktig informasjon når det trengs, forbedrer kommunikasjonen og reduserer feil og forsinkelser.
– I SAS jobber vi i hovedsak med agil utvikling. Dette mener vi er en fordel da sluttmålet kan nås fortere ved at vi stadig tester og utvikler løsningen for raske tilbakemeldinger. I den sammenheng fungerer vårt samarbeid med Lexit veldig godt. Her får vi god og rask hjelp og vi kommer alltid frem til gode løsninger på våre problemstillinger. Det er veldig enkelt å få tak i hjelp om vi trenger det. Våre ønsker flytter seg meget fort mellom de ulike avdelingene hos Lexit, så vi får god og rask assistanse, sier Sören Fredriksson, IT Project Manager i SAS.


Flere kjøpsmuligheter før ombordstigning
Vår mobile POS-løsning gjør det mulig å tilby passasjerer ekstra kjøpsmuligheter ved innsjekkingsskranker, gater og lounger. Dette forbedrer passasjeropplevelsen, øker inntektene og gjør det enklere for reisende å oppgradere tjenester eller kjøpe siste-liten-produkter.
Bedre håndtering av betalinger om bord
Betalingsløsningen sikrer en smidig og presis transaksjonsprosess for kjøp om bord. Ved å gi kabinpersonalet pålitelige mobile betalingsenheter effektiviseres salget av drikkevarer og varer under flyreisen, reduserer transaksjonstiden og forbedrer kundetilfredsheten.
Korrekt levering av taxfree-varer
WMS-løsningen vår hjelper SAS med å håndtere og levere forhåndsbestilte taxfree-bestillinger med høy presisjon. Ved å automatisere lagerstyring og plukkprosesser sikrer vi at passasjerene mottar de varene de har bestilt, noe som øker tilliten og tilfredsheten, samtidig som feil og driftskostnader reduseres.
Med Lexits løsninger kan SAS overvinne driftsutfordringer, forbedre effektiviteten og gi enestående service til passasjerene. Våre teknologier er utviklet for å møte luftfartssektorens behov, og sikrer en smidigere drift og en bedre reiseopplevelse for alle.