Share on facebook
Share on linkedin

Mobilt selgerverktøy gir effektive og fornøyde selgere

I over 150 år har Oluf Lorentzen levert utsøkte smaker til norske ganer med både lokal og eksotisk mat, med merkevarer som Brie de Paris, Bornholms, Tanzi, Chilli Klaus og L’Olivier.

LØSNING LEVERT

Lexit Group har levert LexSales selgerløsning for Android og iOS. Appen brukes av 30 selgere til ordreopptak og vareinformasjon på mobil. Med direkteintegrasjon mot Microsoft Dynamics BC.

Med ca. 15 000 ordrehoder generert via appen siste år, har appen blitt et viktig salgsverktøy hos Oluf Lorentzen. Ikke bare for ordregenerering, men også for å gi rask tilgang til vareinformasjon, lagerstatus og kundespesifikke priser og kampanjer.

30 selgere bruker appen daglig og kan kjøres på både Apple produkter og Androide enheter. Oppdateringer distribueres effektivt via App Store og Google Play, hvor appen er publisert under Oluf Lorentzens eget merkenavn.

– Selgerne blir mer effektive, ved at de bruker mindre tid på å registrere ordre når de er ute hos kunde. Selgerne får all den informasjonen de trenger på mobilen, så det er ikke behov for å starte opp en bærbar pc for å logge seg på ERP systemet. Vi slipper også manuell håndtering, da ordrene sendes direkte inn til ERP-systemet vårt, sier IT-Sjef i Oluf Lorentzen, Jarl Eirik Bærø.

«– Med løsningen fra Lexit, får vi ordrene direkte inn i ERP systemet uten manuell håndtering, sier IT-sjef Jarl Eirik Bærø hos Oluf Lorentzen.»

CEO – LEXIT GROUP KONSERN

Sjur Skjæveland

Skjæveland har vært CEO for Lexit-konsernet siden august 2019. Før han tok over ledelsen av Lexit, var Skjæveland leder for strategi og forretningsutvikling i Orkla Confectionery & Snacks, et av forretningsområdene i Orkla-konsernet. Han har bred internasjonal erfaring fra ulike leder-, rådgiver- og styreroller innen merkevarer, næringsmidler, media, teknologi og management consulting fra blant annet Schibsted og Bain & Co. Skjæveland har en mastergrad i internasjonal business fra Columbia University i New York, samt en bachelor fra Universitet i Oslo i tillegg til å ha gjennomført executive utdanning med IMD.

Mr. Skjæveland has been CEO of Lexit Group since august 2019. Before Lexit, he was Head of Strategy and Business Development at Orkla Confectionery & Snacks, a division of the Orkla Group, the leading FMCG-company in the Nordics. Prior experience includes leadership roles at Schibsted and Bain & Co. He has extensive international experience from different leadership, advisory and board positions in FMCG, media, technology and management consulting. He holds a Master Degree in International Finance and Business from Columbia University in NYC and a Bachelor Degree from the University of Oslo.