Lexit og Fatland Gruppen har i flere år arbeidet tett sammen og har ved flere anledninger deltatt i workshops hos landets ledende dagligvarekjede hvor vi sammen har presentert nyheter og mulige løsninger innen merking.
– Fatland tar med seg leverandører som er fremover lent og har nye løsninger innen diverse felt og Lexit er vår foretrukne partner, sier Per Einar Johansen, daglig leder i Fatland Sandefjord.
Det var i et slikt møte at vi første gangen presenterte en duo-etikett (to etiketter sammen) som et forslag for å ivareta det selgende designet på forsiden men også få plass til all tilleggsinformasjon det var krav om.
– Vi møtte utfordringen med plassmangel på etiketten for flere år tilbake og løste det gjennom å være først i landet med tresidige etiketter etter et forslag fra Lexit Group. Det ble en stor suksess hos merkevareeierne og kundene, og det tok ikke lang tid før kjedene ønsket det på neste alt, avslutter Johansen, som tidligere var ansvarlig for produktutvikling – emballasje (etiketter og emballasje tilhører).