Norsk Kylling hadde en utfordring med liten plass på tidligere etiketter og ønsket seg mer selgende forpakninger med bedre eksponering. Større informasjonsflate ble vurdert som en viktig faktor i videre vekst og salgsstrategi.
– Det er mye opplysende og teknisk informasjon som kundene skal kunne lese og det er skjemmende på front av pakken. Vi ønsket gjennom uttrykket på pakningen å skape en selgende f-pak som gir forbruker «lyst på kylling, sier Gisle Ranum, Salgs- og produktutviklingsdirektør i Norsk Kylling.
– Vi ønsket også å kunne gi oppskrifter og middagstips på etiketten, noe som krever mer trykkflate, fortsetter Ranum. Det ble vurdert mange forskjellige merkeløsninger men valget endte på linerless labels da det i tillegg til å dekke de salgsfremmende ønskene også er meget allsidig i bruk på alle typer forpakninger, har en effektiv pakkeprosess, er enkelt for operatørene og er et bærekraftig alternativ.