Kompetanse, pris, referanser var avgjørende for valget av Lexit.
– I utvelgelsesfasen innhentet vi informasjon om Lexit fra våre kontakter i dagligvarebransjen. De hadde kun positive erfaringer med den stemmestyrte
løsningen, sier Borthen.
Løsningen fra Lexit består av en server- og klientsoftware, med plukkmonitor som gir oversikt over hva som er klart til plukk, hva som er i plukk og hva som er plukket. Ordredata med produkt- og kundeinformasjon genereres og vedlikeholdes i AX. Lexits løsning for fraktbrev og transportmeldinger er integrert med AX-løsningen.
– Samarbeidet med Lexit har så langt fungert meget bra. De har alltid levert utstyret til rett tid og til avtalt pris. Oppdager vi uforutsette hendelser underveis i forbindelse med kommandoer, blir de løst samme arbeidsdag. Lexit har dyktige og profesjonelle medarbeidere som tar sine oppgaver på alvor, avslutter Borthen.