Share on facebook
Share on linkedin

Automatisering av pakkelinje med Sleever Solution

Mathuset Holmens er en totalleverandør innen ferdigmat og kjøttprodukter med fokus på utvikling som er tilpasset storhusholdning- og dagligvaremarkedet. De ønsker i samarbeid med sine kunder å utvikle nye produkter, menyer og konsepter for å tilfredsstille matmarkedet, samtidig som de sammen med sine leverandører har fokus på effektivisering i alle ledd.

LØSNING LEVERT

Lexit Group har levert og installert en JASA Sleever Solution maskin for automatisk påsetting av kartongsjaktler til Holmens ferdigmatlinje for dagligvaren.

Holmens er første aktør i det norske markedet med en Sleever Solution løsning. De så behovet for økt kapasitet i produksjonslinjen etter å ha fått Coop med på laget og da betydelig vekst på ferdigmatkonseptet inn mot dagligvaremarkedet.

Den automatiske påsettingsmaskinen eliminerer vekk tidligere flaskehals på pakkestasjonen. Den manuelle pakkingen erstattes i dag med en helautomatisk linje og investeringen gir store positive utslag. De har økt effektiviteten og fått større kapasitet, samt høynet presisjonen og redusert slitasjen på medarbeiderne. De sparer inn minst ett årsverk.

Lexit Group har agenturet i Norge og Sverige på JASA sleever solution. Dette er en maskin for allround-løsninger for alle kartonghylser med to eller tre sider (sleeves, sjaktel, hylse) og er primært designet for matprodusenter som har behov for en allsidig og fleksibel maskin Link til merkeutstyr siden.

To pakker med mat foran en industrimaskin
«– Denne maskinen forenkler og effektiviserer pakkeprosessen vår. Vi har nå økt kapasitet som gir nye muligheter, sier Kurt Løklingholm, teknisk sjef hos Mathuset Holmens.»

CEO – LEXIT GROUP KONSERN

Sjur Skjæveland

Skjæveland har vært CEO for Lexit-konsernet siden august 2019. Før han tok over ledelsen av Lexit, var Skjæveland leder for strategi og forretningsutvikling i Orkla Confectionery & Snacks, et av forretningsområdene i Orkla-konsernet. Han har bred internasjonal erfaring fra ulike leder-, rådgiver- og styreroller innen merkevarer, næringsmidler, media, teknologi og management consulting fra blant annet Schibsted og Bain & Co. Skjæveland har en mastergrad i internasjonal business fra Columbia University i New York, samt en bachelor fra Universitet i Oslo i tillegg til å ha gjennomført executive utdanning med IMD.

Mr. Skjæveland has been CEO of Lexit Group since august 2019. Before Lexit, he was Head of Strategy and Business Development at Orkla Confectionery & Snacks, a division of the Orkla Group, the leading FMCG-company in the Nordics. Prior experience includes leadership roles at Schibsted and Bain & Co. He has extensive international experience from different leadership, advisory and board positions in FMCG, media, technology and management consulting. He holds a Master Degree in International Finance and Business from Columbia University in NYC and a Bachelor Degree from the University of Oslo.