Etter å ha levert POS kasser til Burger King i over 10 år ble Lexit forespurt om å utvikle en kiosk for selvbetjening, for å kunne ta unna kødannelse og øke omsetning. Selvbetjeningskiosker er et satsingsområde for Lexit innen retail. Kioskene produseres i Taiwan, mens Lexit Group tilpasser dem til norske forhold og gir dem riktig design på hovedkontoret på Kløfta.
Etter flere års drift ser vi nå at kioskene hos Burger King har bidratt til økt effektivitet og mersalg for restaurantene. Kioskene reduserer presset på kassa, og det blir mulig å effektivisere driften i restauranten. Det viser seg at gjennomsnittlig omsetning blir høyere når gjesten bestiller gjennom kiosken. Årsaken er at det føles mindre stressende enn når man står i en klassisk kassakø med en betjent som kikker på en og med andre gjester bak seg som venter på tur. På flere restauranter skjer over 60 prosent av salget via kiosker, samt at de nå får tid og mulighet til å gi enda bedre gjesteopplevelser.
Kioskene er knyttet opp imot eksisterende kasseløsning som gir mulighet for å hente ut salgsstatistikker online. Kioskene har vært meget stabile i drift og gitt en økt omsetning pr ordre på over 10%.