Share on facebook
Share on linkedin

ETIKETTER OG EMBALLASJE

Lexit håndterer hele etikettens eksistens i egen bedrift og sammen med et godt etablert nettverk innen emballasjeprodukter tilbyr vi tilpassede etikett- og emballasjeløsninger for ditt behov.

Emballasjen ivaretar produktet – etiketten bærer merkevaren

Etiketter var tidligere kun en informasjonsbærer, men har de siste årene utviklet seg til å bli en viktig markedsføringskanal med forskjellige funksjoner og formål. Emballasje er produkter som anvendes til innpakning, profilering, oppbevaring, beskyttelse og transport.

Et godt design vekker kundens oppmerksomhet og gjør at produktene skiller seg ut i mengden, og viser hva varen inneholder, hvordan den brukes, holdbarhet, lagring, serveringstips etc.

Les mer om etikettdesign.

Etiketter og emballasje – en viktig markedsføringskanal

Riktig materiale og riktig prosessering er en forutsetning for at forpakningen skal kunne følge produktet under fylling, lagring, transport og eksponering. Materialvalg, funksjon og design er alle viktige komponenter for å utvikle en selgende emballasje. Etikettens hovedfunksjon er å bære merkevaren og opplyse om lovgitt informasjon. Etiketten skal være tilgjengelig til rett tid, i riktig kvalitet og den skal kunne benyttes effektivt i produksjonsprosessen og beholde sin funksjon gjennom produktets livssyklus.

Riktig emballasje sparer mer enn den koster om den er optimert gjennom hele verdikjeden. Lexit har lang og bred erfaring innen dette feltet og hjelper deg frem til riktig forbrukerpakning og merkeløsning. Vi bidrar til å finne rett produkt til rett tid og bruk.

Vår moderne maskinpark dekker alle behov innen produktmerking. Summen av kapasitet på repro/design sammen med egen klisjé-produksjon, gjør at vi i dag har en svært effektiv og fleksibel etikettproduksjon forberedt på å tilfredsstille alle krav og ønsker fra markedet. Vi leverer bredt inn til næringsmiddelindustrien, bryggerier, teknisk kjemisk produksjon, helsekost, kosmetikk, lager og logistikk.

Vi trykker dine etiketter!

Vår etikettproduksjon

Med egen design og prepress/repro avdeling sammen med klisjéproduksjon og en moderne og fleksibel maskinpark dekker vi hele spekteret innenfor etiketter. Vi produserer alt fra nøytrale etiketter (kun utstansede) til 10 fargers trykk i volum fra 1 til «uendelig». Vi produserer med tradisjonelle flexo presser (Mark Andy) sammen med en digital flexo (Bobst) hvor maskinen er utstyrt med dobbelt klisjé- og stansesett, som muliggjør automatisk bytte av etikett varianter. Dette gir en effektiv produksjon og reduserer nedetiden. I tillegg har vi en 1 HP Indigo 6000 digital presse og summen av disse maskinene gjør at vi har en allsidig og meget fleksibel produksjon.

I tillegg har vi en stor etterbehandlingsavdeling med muligheter for pålegging av lim- og silikonstriper for linerless (Com500F), en rotasjons-stansemaskin (PRATI) for stickers, IML og ark samt maskiner og etterbehandlingsutstyr som stanser ut og behersker diverse lakker, laminering og foliepreg (cold foil) for etikettene.

Klisjéproduksjon in-house

Vi produsere alle klisjéer in-house. Filer for nye etiketter, eller tidligere klisjéer med endringer, går nå direkte til enten fremstilling av klisjéer eller til vår digitale trykkpresse. Vi er HD-sertifisert, og produserer kun «High Definition» klisjéer som gir bedre trykkresultat med finere raster (HD-raster i 4000ppi), certifisert av ESKO. Klisjeene vaskes helt uten kjemikaler og løsemidler. Det benyttes en klut som tar restene, som igjen blir sendt til gjenvinning.

CEO – LEXIT GROUP KONSERN

Sjur Skjæveland

Skjæveland har vært CEO for Lexit-konsernet siden august 2019. Før han tok over ledelsen av Lexit, var Skjæveland leder for strategi og forretningsutvikling i Orkla Confectionery & Snacks, et av forretningsområdene i Orkla-konsernet. Han har bred internasjonal erfaring fra ulike leder-, rådgiver- og styreroller innen merkevarer, næringsmidler, media, teknologi og management consulting fra blant annet Schibsted og Bain & Co. Skjæveland har en mastergrad i internasjonal business fra Columbia University i New York, samt en bachelor fra Universitet i Oslo i tillegg til å ha gjennomført executive utdanning med IMD.

Mr. Skjæveland has been CEO of Lexit Group since august 2019. Before Lexit, he was Head of Strategy and Business Development at Orkla Confectionery & Snacks, a division of the Orkla Group, the leading FMCG-company in the Nordics. Prior experience includes leadership roles at Schibsted and Bain & Co. He has extensive international experience from different leadership, advisory and board positions in FMCG, media, technology and management consulting. He holds a Master Degree in International Finance and Business from Columbia University in NYC and a Bachelor Degree from the University of Oslo.