Share on facebook
Share on linkedin

ETIKETTDESIGN OG BESTILLING

Lexit har en velutviklet digital løsning for etiketter og emballasje. Her får kunden full oversikt over etiketten/varen helt fra design og korrektur til bestilling og trykk helt ut i egen produksjonslinje. Dette gir kunden enkel kontroll og mulighet til å følge etiketten fra start til mål.

Digital arbeidsflyt – del 1 / HOS LEXIT

Design Center

– godkjenning av etiketter

Uansett om etiketten kommer fra reklame-/designbyrå eller om den utformes av Lexit, så må den gjennom grundige kontrollrutiner før den går videre i systemet.

Originalen ferdigstilles til trykk og legges ut på nettet i Lexit Design Center, der kundene logger seg på med brukernavn og passord. I denne plattformen foregår all korrektur-kommunikasjon – det kan kommenteres og bes om endringer, eller godkjennes, ved hjelp av få tastetrykk.

Den siste versjonen er alltid den eneste som er tilgjengelig for kunden. Gamle, uaktuelle etiketter tas vare på i systemet som back-up. Alle etiketter lagres med eget artikkelnummer for at de enkelt skal være søkbare i de ulike delene av LexitOne. Bilder av etikettene følger også med i alle ledd i prosessen.

Online Center/Web shop

– bestilling av etiketter og emballasje

Samtidig som etiketten godkjennes i Design Center, ligger siste versjon klar i Online Center. Her kan kundene omgående bestille ønsket antall etiketter og annen emballasje, og i tillegg kontrollere alle produksjonsopplysninger som format, kjernediameter, antall etiketter på rullen, antall etiketter i produksjon, leveringsdato m.m.

Når bestillingen er foretatt, genererer systemet en ordrebekreftelse som inneholder pris basert på mengde og etikettresept. Når varen er produksjonsplanlagt vil ordren legges over til “under produksjon” der kunden har løpende kontroll på hvor den befinner seg i produksjonsprosessen. Om det er et produkt med lageravtale vil også lagerbeholdningen på eget og eksternt (deres) lager vises. 

Oppfølgingen på Online Center kan skje fra pc eller smarttelefon med Lexit-app´en som tilbyr nøyaktig samme funksjoner på telefondisplayet som på pc-skjermen.

Digital arbeidsflyt – del 2 / HOS KUNDE

Lexit Sentralt merkesystem

I Sentralt merkesystem lagres all informasjon om produkter, layout og skrive konfigurasjoner. Kundene har automatisk tilgang til å importere godkjente etikett bakgrunner fra vår produksjon og inn i databasen. Disse kan brukes som bakgrunnsbilder slik at operatøren skal kunne plassere teksten på tiltrykksflaten på etiketten/forpakningen.

Det kan legges til tekstlinjer, tekstbokser, symboler, strekkoder, linjer og bokser. Sammen med layoutbak-grunnen, som kan legges automatisk inn i databasen via Lexit One, blir dette det ultimate verktøyet for planlegging og ferdiggjøring. Emballasjebildet kan også hentes opp i systemet og det ferdige produktet med etikett vises da ved starten av produksjonslinjen og det kan tilknyttes PDF- manualer med operatør beskrivelser.

Les mer om Sentralt merkesystem.

Flasker som kjøres på bånd i et industrilokale og en industri-pc foran
To RFID portaler foran en etikettrull påklistret rfid-etikett inni kjernen

Sikker etikettbruk

Kvalitetssikringen kan også tas et steg videre ved å anvende en RFID brikke i etikettrullens kjerne, og da med en RFID leser i starten på linja, så vil det fort leses av om det er rett etikett på rett produkt. Denne RFID brikken kan også benyttes for korrekt lagerhold ved at det plasseres en RFID portal for automatisk inn/ut skanning på lager.

CEO – LEXIT GROUP KONSERN

Sjur Skjæveland

Skjæveland har vært CEO for Lexit-konsernet siden august 2019. Før han tok over ledelsen av Lexit, var Skjæveland leder for strategi og forretningsutvikling i Orkla Confectionery & Snacks, et av forretningsområdene i Orkla-konsernet. Han har bred internasjonal erfaring fra ulike leder-, rådgiver- og styreroller innen merkevarer, næringsmidler, media, teknologi og management consulting fra blant annet Schibsted og Bain & Co. Skjæveland har en mastergrad i internasjonal business fra Columbia University i New York, samt en bachelor fra Universitet i Oslo i tillegg til å ha gjennomført executive utdanning med IMD.

Mr. Skjæveland has been CEO of Lexit Group since august 2019. Before Lexit, he was Head of Strategy and Business Development at Orkla Confectionery & Snacks, a division of the Orkla Group, the leading FMCG-company in the Nordics. Prior experience includes leadership roles at Schibsted and Bain & Co. He has extensive international experience from different leadership, advisory and board positions in FMCG, media, technology and management consulting. He holds a Master Degree in International Finance and Business from Columbia University in NYC and a Bachelor Degree from the University of Oslo.