Share on facebook
Share on linkedin

AVVIKSHÅNDTERING

Med vårt avvikshåndteringssystem hjelper vi din bedrift med å håndtere passasjerer/kunder på en effektiv og god måte i en presset situasjon. Systemet forenkler og forbedrer arbeidsprosessene dersom feil og avvik oppstår. Det kan være alt fra tekniske problemer på transportmiddel til bagasje på avveie. Listen over avvik og feil kan tidvis være lang, noe som fører til ekstraarbeid for de ansatte og ofte ulemper for de reisende. Løsningen vi tilbyr krever hverken penn eller papir, og sørger enkelt og smidig for å sende kunder/passasjerer videre til for eksempel buss, fly, tog, hotell eller restaurant.

Voucher Modul

Med en bærbar printer/stasjonær kvitteringsskriver og en håndterminal/telefon, vil du enkelt kunne skrive ut vouchere. Eksempler på disse:

  • Meal voucher/matkupong
  • Togbillett med toget
  • Bussbillett med buss
  • Voucher for hotellrom

Modulen består av 3 undermoduler:

  • Printe ut 1 til 1 voucher. Du skanner en billett (fly-/tog-/bussbillett) og printer voucher ut via en blåtann-printer.
  • Batch printing av vouchere. Har du et stort antall reisende som trenger hver sin voucher kan du skrive ut et ubegrenset antall. Prosessen er tidsbesparende. Printeren kommuniserer med en printkø i skyen og sjekker om den har noen jobber tilgjengelig, og vil deretter printe ut det antall som står i køen.
  • Skanning av vouchere. Når passasjeren skal innfri sin voucher, har sluttbrukeren en modul som skanner voucheren. Voucheren blir registrert som «Brukt» og både historikk og pris kan gjenfinnes i systemet.
    Dette er tidsbesparende prosesser som effektiviserer rutinene.

Ground Transport Modul

Denne modulen er primært laget for flybransjen og buss for fly. Imidlertid er denne løsningen så generell at den kan benyttes både av buss og tog-bransjen. Her kan det for eksempel registreres informasjon om bussen; hvor mange seter er tilgjengelige, hvor mange barneseter er tilgjengelig, registreringsnummer på bussen, telefon til bussjåfør, ankomststed osv.

I løsningen er det lagt inn en skanningsmulighet for å skanne passasjerer ombord i bussen. Dette gir en totaloversikt over hvor mange som er i bussen, og det kan gjengis eksakt antall hvis det skulle oppstå en nødsituasjon.

Eurobonus Modul

Modulen gjør det enkelt å oppgradere en billett med lojalitetsprogram uten å måtte gå inn i andre systemer og verifisere passasjeren. Vår løsning kan integreres med lojalitetsprogram, noe som gir raskt svar på om bonusen er aktiv eller ikke. Passasjeren må skrive under via skjerm for å bekrefte.

Taxi og hotell Modul

Denne modulen sørger for print av voucher for taxi og hotell. Alt i samme modul gjør at du effektivt kan sende en passasjer med taxi til et hotell, og tilbake igjen dagen etter. All informasjon, som pris, navn og hotellnavn gjør at du til enhver tid vet hvor passasjeren befinner seg når det har oppstått en forsinkelse.

Hotelløsning

Løsningen gir full oversikt over antall ledige hotellrom hos hotellene i nærheten. Når det oppstår forsinkelser eller avlysninger, kan du gi beskjed til hotellet via nettsiden om ønsket antall hotellrom. Deretter kan hotellet gi bekreftelse eller avslag på bestillingen.

Passasjerene får utdelt en voucher som videre skannes på hotellet. Voucheren inneholder pris på hotellrommet samt pris på evt måltid(er) som er inkludert. Dette gjør at du effektivt kan bestille hotell for reisende som på en eller annen måte blir stående fast grunnet forsinkelser el.l.

BagTag løsning

Denne løsningen er spesifikk for bagasjehåndtering på flyplasser. Hvis en passasjer ikke rekker flyet, men har sjekket inn, kan arbeiderne på bagasjebåndet skrive ut en ny bagasjelapp som klistres på eksisterende bagasjelapp. Denne inneholder ny informasjon om hvordan passasjeren skal reise og om han/hun skal via andre flyplasser.

Alle moduler i samme app

Alle disse modulene ligger i samme app hvor tilgangen styres via vårt administrasjonssystem. Appen kan brukes både på en håndterminal, tablet og mobiltelefon. I tillegg kan vi kommunisere via de samme enhetene til printerne som skal skrive ut voucherne.

Videre har du oversikt over ulike rapporter som kan stemmes av hos de som jobber med regnskap.

Løsningen benyttes i dag av SAS. Særlig voucher løsningen har frigjort og effektivisert rutinene, slik at de nå har bedre tid til å hjelpe og kommunisere med de reisende.

Service og support

Lexit har en veldrevet og effektiv service- og supportavdeling som yter telefonsupport, gjør service på produkter inne på eget serviceverksted eller bistår kunder på deres lokasjon. Dersom din bedrift har virksomhetskritisk utstyr i drift har vi også mulighet for å utføre preventivt vedlikehold. Vår service- og supportavdeling består av en serviceinnstilt koordinator og flere dyktige sertifiserte serviceteknikere.

Eie, leie & as-a-service

Vi vil hjelpe våre kunder med å oppnå en mer effektiv drift. Våre løsninger kan kreve investeringer i industriell hardware, merkeutstyr eller annet. Hvis ønskelig, kan vi bidra med finansieringsløsninger både i form av kun leie/leasing, leie kombinert med en SLA/serviceavtale, og også integrerte as-a-service avtaler som kan inkludere software-komponentene i løsningene. Ta kontakt, så hjelper vi deg med vurderingen av den beste løsningen for dine behov.