Lexit Group-messe 2020 – stor kundeinteresse

Etter et rekordår i fjor inviterte Lexit Group nok en gang til messe for kunder og samarbeidspartnere på Felix Konferansesenter i Oslo. Også i år var det mange deltakere til stede for å titte nærmere på nye produkter og løsninger innenfor de mange områdene Lexit Group representerer.

SE VIDEO

– Dette er helt klart den beste messen vi har arrangert. Vi er veldig fornøyd med årets arrangement, noe vi også har fått bekreftet fra kundene gjennom mange gode tilbakemeldinger. I år hadde vi et økt fokus på å vise frem løsninger hvor hvert enkelt hardware-produkt ikke nødvendigvis sto i fokus – men heller totalløsningen de er en del av. Blant annet fikk vi vist frem selvbetjent utlån med Asset Control og Cloud Print som viste seg å være noe mange kunder interesserte seg for og ville lære mer om, sier leder for Datafangst, Svein Lauritsen hos Lexit Group.

På andre områder fikk vi blant annet presentert vår egen digitale merkekontroll, nytt agentur fra JASA - Sleever Solution (automatisk påsetting av kartong), automatisk ingredienshåndtering med Recipe Explorer, Robotmannen pallemerker fra All-print AB/ Svenske Allen, sporing med RFID, SOTI Management og et stort utvalg selvbetjente kiosker og retail-produkter.

Faglig bredde satt i system (fag-sessions)

Nytt av året ble det arrangert ulike fag-sessions spredt gjennom hele messedagen. Her var det noe for enhver smak hvor tanken var å vise frem det brede spekteret av løsninger Lexit Group innehar og kan tilby sine kunder. Daglig leder Lasse Eriksen forteller at dette konseptet fungerte veldig bra i praksis:

– Vi hadde god tro på at sessions ville være av interesse for de oppmøtte på messen og det fikk vi rett i. Under hele dagen strømmet det til kunder og samarbeidspartnere som ønsket å få med seg én – eller flere av disse. Mange av løsningene vi presenterte på sessions var også utstilt i messerommet slik at kundene kunne få enda bedre kjennskap til løsningene i etterkant. Her var det gode muligheter for å teste produktene fysisk etter teorien var gjennomgått, noe kundene satte stor pris på.

SESSION MED FOPTEC: Patrik Samuelsson presenterte Recipe Explorer og automatisk ingredienshåndtering for en interessert forsamling.

STOR INTERESSE FOR SESSIONS: Det var jevnt over stor deltakelse på alle de åtte temaene som stod på programmet.

Svein Lauritsen er også enig i at gjennomføringen av sessions var en ubestridt suksess:

– Innføringen av sessions var utelukkende positiv. Her var det noe for enhver smak slik at kundene enkelt kunne velge det de ville delta på. Vi hadde valgt ut temaene med omhu på forhånd slik at de skulle være i tiden, og dermed av interesse for fremtidige løsninger hos våre kunder. Samtidig bidro det nye konseptet til en god flyt i messelokalet hvor det aldri føltes vanskelig å få tak i våre medarbeidere. Det ble en slags rullerende effekt der de som ville se på løsninger og snakke med våre selgere kunne gjøre dette i ro og mak, mens andre var inne på session for å høre mer om et valgt tema.

Veien videre

Årets messe ga gode svar på flere fronter. Det nye konseptet med sessions viste seg å fungere meget godt samtidig som både kunder og selgere hos Lexit Group diskuterte seg frem til nye løsninger og mål for tiden som kommer. Messegeneral Svein Lauritsen har planen klar for hvordan messen skal videreføres og gjøres enda bedre neste år:

– Vi er alt i alt veldig fornøyde med årets messe. Konseptet med sessions er noe vi helt klart vil ta med oss videre sammen med et enda høyere fokus på løsninger og demonstrasjoner av disse. Vi håper årets messe frister til gjentagelse for våre kunder og gleder oss allerede til neste gang vi møtes for faglig påfyll og relasjonsbygging.

Les også messepraten vi hadde med SAS, BAMA Industri, ASKO Norge og Qsystems Retail.

 

Se bildene – og stemningen

 

Takk til alle dere som tok turen innom messen.

Vi sees igjen i 2021.