mange mennesker samlet i en messehall
Share on facebook
Share on linkedin

Lexit-messen 2022: Store digitale ambisjoner på tvers av bransjer

Under årets Lexit Group-messe på MEET Ullevaal satset vi stort, og doblet størrelsen på messen for å vise frem det nyeste og beste fra porteføljen vår. Sammen med partnere fylte vi over 400 kvadratmeter med datafangst, digitalisering, etiketter og merkeløsninger.

Tema for messen var «Digitalisering og automatisering i praksis», og det trakk rekordhøye 200 besøkende.

Med et innholdsrikt sessions-program fikk de besøkende faglig påfyll gjennom foredrag av kunder, partnere og eksperter fra Lexit jevnt fordelt utover dagen.

Stor nysgjerrighet etter selvbetjent og ubemannet

Blikkfanget i den store messehallen var den solide utstillingen av selvbetjente kiosker og kasser. Effektive løsninger for selvbetjening blir stadig mer etterspurt, både mot forbrukere og for ansatte internt i bedrifter. Det var svært mange nysgjerrige innom kioskutstillingen, med interesse for våre løsninger som vi har levert til blant andre Reitan Convenience, Burger King, SAS og flere.

RFID – et «must» for vareflyten

Som ledende innen RFID, er løsningene mange og varierte og de besøkende fikk se hva Lexit har bygget og utviklet sammen med kunder. RFID begynner å bli en must-have for å spore vareflyt, både i innkjøp, bruk og salg. Besøkende kunne både teste skannere, skap og sluse på messen – og se hvordan disse henger sammen med systemene bak.

Markem-Imaje nytt tilskudd på messen

Etter overtakelsen av Markem-Imaje i Skandinavia, annonsert tidligere i våres, var vi så heldig å få med flere nye produkter, som blekkstråleskriver, voksskriver og folieskriver – dette i tillegg til våre allerede eksisterende nyheter på de store produktmerkemaskinene. Løsningene møtte stor interesse, og er en god utvidelse av porteføljen innen label og labeling.

Nyheter i porteføljen

Selv de mest ihuga Lexit-kundene fikk stifte nye bekjentskaper på årets messe. Besøksregistrering og klikk-og-hent-skap ble vist frem for aller første gang, og representerer to splitter nye totalløsninger fra Lexit. LexVisitor er tilgjengelig som ubemannet resepsjon, og LexClick&Collect gjør det mulig for restauranter, dagligvare og grossister å levere ut mat gjennom skapløsninger.

Rekord i antall besøkende

Med det rekordhøye antallet besøkende som var innom messen, kan vi ikke være annet enn både stolte og ydmyke over den imponerende responsen. Dette har kun vært mulig gjennom aktiv markedsføring og god dialog mellom selgere og kunder.

Vi ser også at de som kommer er svært relevante for våre forretningsområder. Det store antallet besøkende viser også hvordan interessen og relevansen for våre produkter, tjenester og kompetanse øker. Lexit er stolte av å få jobbe tett sammen med våre kunder for å realisere verdi gjennom digitalisering og automatisering i praksis.

Vi vil i tiden fremover komme med mere faglig påfyll fra messen.