Portrettbilde
Share on facebook
Share on linkedin

Konsepter for fremtiden | Messeprat med Bama Industri

Bama er Norges ledende selskap innen frukt og grønt. De har et bredt spekter av leverandører på alle kontinenter som året rundt sørger for at produkter fra hele verden når frem til 17.000 kunder i Norge. Med et høyt krav til ferskhet er de avhengige av gode logistikkløsninger for alltid å kunne opprettholde friske varer av ypperste kvalitet.

Messedeltakelse og samarbeid

På årets messe deltok Cathrine Vingan og Siri Mohagen fra Bama Industri:

– I år har vi valgt å ta turen til messen grunnet vårt daglige samarbeid med Lexit Group og for å se på nye produkter og løsninger. Her kan vi undersøke mulige konsepter for fremtidige prosjekter hos oss. Vi har et godt samarbeid med Lexit Group med hyppig kontakt mellom oss og deres hyggelige medarbeidere. Jeg opplever at vi alltid får den hjelpen vi trenger, og hvis ikke de faste kontaktene våre er tilgjengelige er det alltid noen andre som sørger for at vi får god hjelp til å løse den aktuelle utfordringen. Lexit Group har et godt servicenivå som vi setter stor pris på, sier Siri Mohagen, Product Manager i Bama Industri.

Kjedekoordinator Cathrine Vingan forteller at det nye konseptet med sessions falt i god smak:

– Jeg vil si det er en bedre løsning med sessions enn slik det var satt opp i fjor. Da måtte du selv oppsøke informasjonen og prøve å finne ut hvor denne befant seg. Samtidig var det ikke alltid lett å finne den aktuelle selgeren som kunne svare på de spørsmålene jeg hadde. Med sessions var det mulig å få mer detaljert informasjon rundt en spesifikk løsning samt å stille spørsmål underveis om det skulle være noe vi lurte på.

AVBILDET: Cathrine Vingan, kjedekoordinator.

Dette leverer vi til Bama

I alle Bamas salatbarer rundt om i de store dagligvarekjedene leverer vi konsept for å ivareta matsikkerheten (eks. temperaturlogging og allergenoversikt).

Se alle våre aktuelt-saker

CEO – LEXIT GROUP KONSERN

Sjur Skjæveland

Skjæveland har vært CEO for Lexit-konsernet siden august 2019. Før han tok over ledelsen av Lexit, var Skjæveland leder for strategi og forretningsutvikling i Orkla Confectionery & Snacks, et av forretningsområdene i Orkla-konsernet. Han har bred internasjonal erfaring fra ulike leder-, rådgiver- og styreroller innen merkevarer, næringsmidler, media, teknologi og management consulting fra blant annet Schibsted og Bain & Co. Skjæveland har en mastergrad i internasjonal business fra Columbia University i New York, samt en bachelor fra Universitet i Oslo i tillegg til å ha gjennomført executive utdanning med IMD.

Mr. Skjæveland has been CEO of Lexit Group since august 2019. Before Lexit, he was Head of Strategy and Business Development at Orkla Confectionery & Snacks, a division of the Orkla Group, the leading FMCG-company in the Nordics. Prior experience includes leadership roles at Schibsted and Bain & Co. He has extensive international experience from different leadership, advisory and board positions in FMCG, media, technology and management consulting. He holds a Master Degree in International Finance and Business from Columbia University in NYC and a Bachelor Degree from the University of Oslo.